Articol

15.01.2023

SUPORT DIN PARTEA GUVERNULUI PENTRU ÎNTREPRINDERILE AFECTATE DE CRIZĂ: „ESTE CA O GURĂ DE AER, CÂND FLUXURILE BĂNEȘTI SUNT LA ZERO”

Întreprinderile care își reduc programul de activitate urmare a crizei generate de războiul din Ucraina sau a altor situații de urgență pot beneficia de ajutor din partea Guvernului. Acest suport a fost instituit în premieră în noiembrie 2021. Astfel, 50% din salariul angajaților încadrați în regimul de muncă redus a fost asigurat din bugetul de stat. „Este ca o gură de aer, când fluxurile bănești sunt la zero”, spune managerul unei companii beneficiare.

 

În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 333, din 10 noiembrie 2021, regimul de activitate redus poate fi stabilit pentru o perioadă de până la 3 luni consecutiv, dar nu mai mult de 5 luni pe an. Procedura este simplă: angajatorii completează un formular, pe propria răspundere, pe care îl depun la ghișeul unic de raportare electronică — www.raportare.gov.md, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de a institui regimul de activitate redus. În baza formularului și declarației angajatorului, depuse astfel în format electronic, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă emite o decizie de acceptare sau de refuz.

Angajatorii pot solicita în continuare ajutor pentru plata salariilor angajaților plasați în regim de muncă redus, prin completarea unui formular pe www.raportare.gov.md.

Sursa: https://gov.md/ro