Articol

23.03.2024

Noi oportunități de investiții financiare pentru dezvoltarea afacerilor, prezentate antreprenorilor autohtoni

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) și Camera de Comerț și Industrie (CCI) a Republicii Moldova au desfășurat în comun, pe 18 martie, un eveniment dedicat promovării investițiilor financiare printre oamenii de afaceri „Oportunități de atragere a investițiilor pentru dezvoltarea afacerilor prin intermediul instrumentelor financiare disponibile pe piața de capital”.

Sesiunea de informare, organizată în format hibrid, a unit peste 40 de reprezentanți ai companiilor locale interesate de instrumentele financiare de atragere a investițiilor. Evenimentul și-a propus să faciliteze o platformă de discuții între CNPF și reprezentanții mediului antreprenorial cu privire la oportunitățile de atragere a investițiilor pentru dezvoltarea afacerilor prin intermediul instrumentelor disponibile pe piața de capital.

Ideea principală susținută în prelegerile dedicate emisiei de obligațiuni, a  constat în faptul că emiterea obligațiunilor corporative/municipale oferă companiilor/autorităților locale avantaje semnificative în procesul de atragere a surselor de finanțare, precum: flexibilitate, acces la finanțare pe termen lung, costuri mai scăzute, diversificare a surselor de finanțare, notorietate, creșterea credibilității financiare.

Sesiunea de instruire a fost încheiată de către vicepreședintele CNPF, Vladimir RUSNAC, care a adus în discuție noul instrument de finanțare participativă pentru business și pentru consum – crowdfunding, scopul căruia este de a facilita interacțiunea între inițiatorii de proiecte și public (investitorii), prin intermediul unei platforme de finanțare participativă online. Acest tip de activitate este supravegheat și reglementat de către CNPF, începând cu 1 martie 2024.  Finanțarea participativă este utilizată de regulă de către antreprenori ca metodă inovatoare, în accesarea fondurilor alternative pentru ideile de afacerile noi. În acest sens, crowdfunding-ul oferă start-upurilor, precum și întreprinderilor mici și mijlocii posibilitatea de a atrage mijloace bănești pentru un proiect de business de până la un milion de euro și termen maxim de acumulare de 12 luni. Adițional, crowdfunding-ul oferă posibilitatea finanțării proiectelor de consum de până la 7500 euro având termen  maxim de acumulare de 6 luni.

Surse: https://www.cnpf.md